Jakt i ärtor

Igår var jag och en kompis ute på ena marken på Österlen och fixade med åtlarna först för att sen jaga på kvällen.
 
Han satt på åtel och hade vildsvin runt sig men ingen som vågade sig fram. När han brutit gick han vid fälten och hade vildsvin inne i rapsfältet men helt omöjligt och komma till skott i ett sånt fält.
 
Själv satt jag nere vid ett havrefält först och kollade på ett rådjur. Vid skymningen smög jag upp mot ett ärtfält då vi sett mycket spår och gångar i detta fält tidigare på kvällen. Satt i ett torn och spejade ut över nejderna när jag ser en flock komma gående på grusvägen. Ned från tornet och smög mot dem, vildsvinen gjorde detsamma mot mitt håll. När vi möttes på 15m ute i fältet sköt jag på en kulting, fick läge på en till och tryckte av, snabbt fram till skottplatsen och fick avfrångat båda två. Levandevikt runt 25kg.
 
Bonden kom ut och var överlycklig över resultatet! Imorgon börjar fyra veckors semester!  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0