Smygjakt på dov

Började min julledighet den 23 dec och tog mig ut till en av markerna i gryningen. Var på väg tillbaka till bilen när jag såg en flock med hindar och kalvar ute på ett hygge.
 
La mig ned och väntande in bra läge och efter några minuter kom där en smalhind i pass och skottet gick. Följde hjorten och såg att den var bra träffad, hon hade stått lite snett så utgångshålet hade tagit i levern, blev en flyktsträcka på 50m.
 
Bössan jag sköt med var min morfars gamla Husqvarna 6:5:a som numera fått en ny skepnad i form av nytt swarovskisikte och hoguekolv.
 
Har även varit ute på gåsjakt i juldagarna och några gäss har vi fått ned.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0