Bäverjakt

Jag och en kompis tog tillfället i akt när det var långhelg att åka upp till trakterna kring Uddevalla och jaga bäver fredag till lördag hos ett par bekanta.
 
Första kvällen kom där ingen bäver på mitt pass, men kompisen hade full action och fick ned en bäver på 13kg. Dagen efter på morgonen åkte vi ned till samma hydda och när vi nästan kommit fram till passen hörde man ett plask från en bäver som anade oråd. Det gick ett tag och kompisen sköt på en som han missade, jag hade nästan gett upp då där kom en simmande mot mig, fick in en en bra träff och 20kg bäver kunde bärgas efter en stund.
 
 
 
 
 Väldigt trevlig jaktresa!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad använder man bävrarna till?

2015-05-22 @ 09:20:37
URL: http://bondmoranpaudden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0