Skyddsjakt på vildsvin

Vi har fått skyddsjakt på vildsvin i ett större naturreservat i närheten av där jag bor. Vi har kunnat se vildsvin gå runt där mitt på dagen, senast igår såg kompisen åtta grisar. Området består av häckningsplatser för fåglar så skyddsjakten är endast tillåten till siste mars, marken är även väldigt vattensjuk. Ikväll var det dags för premiärjakt.
 
Tre jägare var vi ikväll och första biten gick bra att gå på då där var rätt torrt sen började det bli blötare än bara den, skämtade innan om att jag skulle tagit på mina vadarstövlar, hade inte varit ett dumt beslut att ha i efterhand.
 
Vildsvinen låg och tryckte och rätt fort började de röra på sig, jag hade nio stycken på 150m men utan kulfång, tillsist kom en kulting i pass hos kompisen, sen kom där två större suggor in på 80m från mig, men givetvis fick de gå vidare.
 

En av övergångarna i reservatet.
 
På åtlarna går där en del årsgrisar men då där också går suggor med kultingar får de vara i fred ett tag till.
 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0