Säsongens sista drevjakt

Igår gjorde vi ett sista försök att fylla vår licens på kron på ena jaktmarken, en kalv som återstod.
 
Sju skyttar och två hundförare, ganska omgående kom wachteln med fem rådjur i pass men rådjuren har vi haft fredade under hela drevjaktsäsongen då stammen har minskat något. Efter det small det tre skott och en gris var skjuten, ena hundföraren kom ned mot mig och hunden fick upp en stor galt som han bommade på. Tre grisar som låg under en liten enebuske, en av dem sprang i pass så två grisar blev resultatet i den såten.
 
Sista såten för dagen och när jag kom i pass kom där två kron på 15m men de vände precis in i såten igen utan att jag kom till skott. Först trodde vi de hade lämnat såten men när båda hundförararna kom ned mot mig sprang de loss och kom i pass hos en skytt som säkert fällde kalven.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0