Utdelning på nytt ett pass!

Suttit ute några kvällar och släppt tre bockar som inte varit stora nog. Sett väldigt mycket dovvilt på hemmamarkerna, igår hade jag en halvskovel vid en ny skjutstege så förväntningarna är stora inför den 1 sept.
 
Satte ut en skjutstege i somras på en mindre mark som ligger 2km från våran större mark på berget. Ikväll var det tid för premiär där. När jag kom upp i stegen såg jag en kronhind som stod i rågstubben på 150m. Regnet drog in och jag bestämde mig för att gå ned från stegen, tog bort mitt sittunderlag och precis då ser jag bocken komma inne i skogen på väg ut mot fältet, snabbt sätter jag mig tillrätta igen och lägger av ett läte som ska likna ett skällande. Ger effekt och bocken stannar upp på 40m. Kollar in hornen och ser att det är fin bock, den tar ett skutt, sen tar orken slut.
 
 
Passet ikväll
 
 

En fin symetrisk bock i mitt tycke.
 

Kommentarer
Postat av: JaktAsle

Grattis med en riktig fin bock. Kul å følge bloggen din, mye jakt og mye vilt. Lykke til 1.9.

2015-08-28 @ 07:48:19
URL: http://jaktasle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0