6 september

Åkte ut på pass som bestämt för att se om någon hjort behagade att visa upp sig. Kom på plats och efter ca tio minuter kom vildsvinen fram, 11 stycken årsgrisar kring 40-05kg , sköt på en som stack iväg. Men den var inga problem att hitta, genomskott av lungorna. Drog fram grisen som hade gått ca 50m.
 
Upp i tornet igen och grisarna kom tillbaka efter en stund, men en fick räcka. I sista ljuset kom där först ut en dovhjort som jag ville ha till en liten spets men det var för mörkt för att jag skulle känna mig 100 % säker. I allra sista ljuset kom så en stånghjort ut men på alldeles för långt håll. Smög på en flock vildsvin ute på en stubbåker men vinden började snurra så dom stack.
 
Ikväll ska jag ge det ett nytt försök...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: JaktAsle

grattis med grisen. bra med dyr på markene?

2014-09-11 @ 20:21:49
URL: http://jaktasle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0