Drevjakt på Österlen

Samling klockan 09:00 och hundarna släpptes vid vid halv tio. Grannen sköt på ett djur ganska kort efter släpp (som visade sig vara bom) och någon minut efter kom där en dovhind med kalv till mig, med två visslingar så stannade båda djuren upp och jag sköt på kalven som tecknade bra, såg inte var den la sig men var säker på en bra träff. Hinden snurrade runt länge vid mitt pass. Sen kom där inget mer och jag gick och drev vid slutet på andra sidan marken och då fick kompisen ned ett bockkid.
 
Kalven jag sköt på hade gått 40m med en bra lungträff. Lite extra roligt då det var första gången jag jagade med min morfars gamla Husqvarna 6,5:a.
 
Gott om vildsvin på åtlarna, har dock inte blivit några åtelpass på ett tag men nästa helg får det bli ett pass och sen drar både kron och älgjakten igång.
 
 
Blev en bock innan i veckan med.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0