Åtelgris

Körde ut till åtlarna i fredags kväll lite på vinst och förlust då det var rätt dimmigt här hemma. Men när jag närmade mig markerna tätnade dimman på så det var bara och köra hemåt igen.
 
Ikväll hade dimman lättat och jag åkte ut och satte mig skymningen. I skymningen hörde man hur det knakade till inne i skogen och efter en stund kommer där ut två grisar till åteln men de fnyser till och sticker iväg igen, men som de brukar kom de tillbaka efter en stund och jag fick bra läge på en brungris. Första skottet hade tagit bra men jag var lite osäker så jag la ett fångskott också, onödigt då det första var en bra bogsmäll.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Peter

snyggt jobbat

2014-03-03 @ 21:21:12
Postat av: Arne

grattis

2014-03-04 @ 16:56:13
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Jepp fick några på åtelkameran jag satte upp. Kommer en halvtaskig bild :-)

2014-03-11 @ 18:34:26
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0