Jakt ute på fälten

Blev jakt förra helgen som planerat. Ena kompisen hade galten framme på åteln men vinden snurrade så grisen stack igen. Andra kompisen satt mellan två rapsfält med nyslagen vall i mitten, redan vid halv tio tiden var där grisar ute. Jag åkte upp till honom när det började bli mörkt, hade två skottchanser på grisar men var inte helt säker på kön så jag avstod.
 
I tosdags när semestern började åkte jag upp och satte mig på vallen. Två rävvalpar sprang runt och jagade möss tills där kom en stor gris springande nedanför dammen, smög fram men grisen var redan borta. Vid 24 tiden kom där en till gris på 50m vid dammen, vinden låg fel men grisen stannade upp och läget var perfekt dock såg jag att det var en högdräktig sugga så den fick springa vidare. Även tre dovhjortar visade upp sig
 
 
 
På andra marken stötte jag på en rejäl fejning från en bock. Ja bockarna har börjat brunsta, har pågått minst en vecka så kanske lär brunsten vara över tills att bockjakten börjar detta året.
 
 
 
Gott om grisar på åtlarna och nya flockar visar upp sig med kultingar.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Majsan

Fyra grisar har skjutits på fältet nära hemma här. Bonden har satt upp 3 torn i vetefältet.

2014-07-20 @ 10:45:51
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0