Älgjakt

Igår startade vi älgjakten uppe i Småland, på grund av jobb kunde jag inte medverka på premiären igår men de andra hade jaktlycka och fällde en tjurkalv. Idag hade vi inte lyckan med oss utan väldigt tomt på både älg och gris.
 
 
 
Förra helgen hade jag gäster nere och tyvärr var det ösregn på söndagen så grisjakten på natten blev inte speciellt lyckad. Men på morgonen sköt den ene en riktigt gammal bock, han hade två stycken i pass men valde ut rätt bock. Inte en tand kvar i överkäken.
 
 
 
 
 
På kvällen satt vi ute på kronhjort och ena kompisen fick en flock hjortar i pass och fällde i sista ljuset en hind. Själv hade jag hjortar ute men på för långt håll igen. Imorgon ska jag ge det ett nytt försök.
 
 
 
En stor sugga som har gått på åteln i snart tre månader, men nu börjar hon bli mer och mer rund så det är nog avkommer på gång inom kort.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Vi har kammat noll idag med. Det är dåligt hos oss som bara den. Hela älgskötselområdet har skjutet 2 tjurar o en ko denna veckan på 9000 ha.
Bra att ni fick den bocken, han hade nog inte klarar vintern

2013-10-19 @ 22:00:27
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0