rådjur

Blev en rådjursjakt idag med Nisse uppe vid Markaryd.
 
Började med att smygjaga vid 13 tiden, hann bara gå in i en mosse när jag fick syn på något vitt som rörde sig. Tack vare den hårda blåsten kunde jag knata på realtivt snabbt och en del knäckta grenar förstörde inte ansmygningen. Men väl inne på 20m fick djuret syn på mig, jag hade bara halsen i siktet men avstod skott, då tog rådjuret några hopp längre fram och jag hann fram till en gran som jag kunde ta stöd emot och skottet gick direkt då det stod med perfekt bredsida. .
 
 
 
 
 
Körde samma taktik på ett annat skifte som har mycket historia bakom sig. Inget djur fick vi upp här tyvärr.
 
 
 
 
På pass i torn innan skymningen och Nisse fick tre rådjur i pass men de fick tydligen vind av honom direkt så de stack. Själv hade jag bara en hård västlig vind i ansiktet på det hygget jag satt vid.
 
  

Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Grattis ....vi fick tyvärr inget skjutet för våra hundar men nu är det vara att längta till 1 okt

2013-01-31 @ 22:36:05
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Peter

grattis till rådjuret nu blir det lång väntan

2013-02-01 @ 17:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0