Orädda grisar

Blev en runda ut till åtlarna i måndagskväll. Först upp till berget där jag satte mig en stund, men vinden snurrade rätt bra så jag bröt efter en 45min i tornet då inget kommit fram. Gick ut ur kojan och kände att vinden låg snett mot åteln så det kändes som ett bra beslut.
 
Då vi ska ha drevjakt till helgen på denna marken hade jag med mig rejält med bröd. Körde ned med bilen på stubben och gick de sista 50m med två säckar, ställde dem och gick tillbaka för att hämta en till. När jag kom fram till åteln såg jag att något sprang där ifrån. Sen sprang där fram några grisar, slängde säckarna och sprang tillbaka till bilen för att ta bössan.
 
Vinden var totalt fel men grisarna brydde sig inte, de ville bara åt maten, två stora svin kommer fram men jag kan inte se vad det är för kön och har inget bra stöd. Sen sprang de runt på åkern och inne i salixen och förde ett himla liv. Jag tömde säckarna sen gick jag fort fort tillbaka till bilen.
 
Detta är andra gången under hösten som grisarna gör på detta sättet, de verkar ha lärt sig när det är dags för mat, eller så är det så att när de känner lukten av mat kommer de fram, trots att de lär ha känt min lukt. Känns som de är lite väl närgånga när de gör så.....
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjo taxar

Vad grisar du har...snart smäller det på åteln...

2013-01-09 @ 21:02:23
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0