Åteljakt m.m.

Det blev ett kid när vi hade drevjakt förra helgen, kom get och kid på 15m och lyckades vissla fast kidet. Kidet styckade jag igår och sen la jag bakbenet på marinad så imorgon blir det förhoppningsvis en god middag.
 
I torsdags kom jag hem och julledigheten startades. Åkte upp till ena åteln för ett åtelpass då månen lös upp fint och vinden var bra. Tyvärr låg tornet ned efter de stormar som varit så jag satte mig på en stubbe. Såg en flock med dov och rådjur när jag var på väg upp till åteln, så det började bra. Sen small det två skott från grannmarken efter en stund, trodde det var kört men där är ju mer än en grisflock på den marken och efter en timme dyker där upp en flock svarta skuggor. Två årsgrisar går fram och börjar att äta av majsen, suggan går bakom åteln och fnyser. Siktar in mig på en av de två och galten på 41kg lägger sig på plats.
 
Imorse åkte jag ut på gåsjakt med en kompis. Regn och blåst, efter en timme hade vi bara sett två gäss men vid halv nio började det flyga bra och vi fick ned fem gäss. Kör nog lite gåsjakt imorgon också och hoppas regnet har dragit förbi tills dess.
 
 
http://www.youtube.com/watch?v=jalZEA-3AWw&feature=youtu.be
 

God Jul!
 

Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Grattis till utdelningen!
Hoppas få skjuta för unghundarna men det ska ju bli läge med....
God Jul!

2013-12-21 @ 22:02:43
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0