Torskfiske

 
Idag hade jobbet bokat upp en turfiskebåt som utgick från Malmö ut på Öresund. Strålande väder och solen sken hela dagen. Vi var 26 man och totalt kom det upp 87 torskar under dagen, själv fick jag upp fyra stycken med den största på 4,2kg, största som kom upp vägde över 7 kg. Riktigt bra fiske trots att det inte var speciellt strömt i havet idag.
 
Satt ute på vildsvin igår och grisarna kom vid 22 tiden men de kom in nära tornet och kände av mig, var en sugga med två årsgrisar, det är tredje eller fjärde gången de gör på samma sätt. Nästa gång sätter jag mig i skjutstegen då de verkar ha lärt sig att alltid gå fram till tornet innan de entrar åteln.
 
 
Lite nya kultingar har även kommit på andra åteln.
 
 
Nästa vecka är siktet inställt på bäverjakt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0