Gris

Älgjakten var inte en lyckad tillställning. På måndagen sköts det en liten pinntjur efter folkdrev, ingen annan älg såg.
 
På tisdagen regnade det som bara den och ingen älg sågs till. Fem grisar hade vi uppe men på den marken fick bara älg skjutas.
 
På onsdagen såg vi en kviga men den kom vi inte heller åt.
 
Var tänkt att jag skulle jaga kronhjort här hemma på tors och fre men en feberfrossa satte stopp för det. I söndags tog jag mig ut i regnet men kronhjortarna kom ut för sent och på för långt håll. Vi har tre stycken kvar på licensen så det ska nog lyckas inom kort. Tog en liten kulting i söndags istället.
 
 
 
 
 
 
Satt ute igår på gris på andra åteln men de kom inte mellan klockan 19-21 som de brukar. Några stora galtar har visat sig för kameran och två större flockarna med gott om avskjutningsgrisar i.
 
Köpte en våg i veckan som går till 200kg så den lille galten på bilden blev vägd till 13kg passad vikt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Peter

tråkigt att regn o feber ska stoppa jakten men skit jakt på dig hoppas att få se en kronhjort här snart på din blogg

2012-10-17 @ 17:27:17
Postat av: Majsan, Lindsjo taxar

Har ni haft lite älg med? Verkar vara så i år i södra Sverige. Kul att ha hjort. Bilder kommer troligtvis imorgon i min blogg på en jättegris skjuten av grannen förra veckan på älgjakten

2012-10-17 @ 22:34:07
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Konstigt att du har svårt med det...sorry råkade deleta din kommentar i granskningen...var inte min mening...imorg är det älgjakt igen hoppas på bättre tur nu med djur inne

2012-10-19 @ 22:01:17
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0