Älgjakt på gång

Satt ute i veckan på gris men för sent på pass, de hade redan varit där när jag kom dit.
 
Lite bilder från åtelkameror. Får väl se nu under älgjakten om vi får upp några grisar. Älgjakt blir det måndag-onsdag och på torsdag får det bli att passa på kronhjortarna.
 
Idag tog jag med hagelbössan på min åtelrunda. När jag kom upp till fälten låg där flera hundra gäss men att smyga sig på gäss är inte så lätt. En lyfte och sen lyfte resten av flocken, låg några ankor i dammen men mitt skytte var inte bra! På vägen hem över fältet sprang där upp en hare som jag fick ned med första skottet. Självförtroendet åkte upp till sin normala nivå direkt!
 
 
  
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0