Vildsvin på film

I onsdags åkte jag och en kollega ut till Maglehem för lite jakt! Hade alla viltslag man kan tänka sig i pass förutom vildsvin. Det mest spännande var älgkon med en nyfödd kalv som kom precis innan jag skulle gå hemåt. Tyvärr var det alldeles för mörkt för att få dem på bild.

I torsdags blev det ett pass på berget. Fick lite kultingar på film med kameran. Inte lika kul var det när jag gick ned och lade ut bröd på åteln, för då stormade där ut vildsvin, hade bokstavligt talat vildsvin runt fötterna på mig så jag sprang ut på fältet och ställde mig 20m från åteln, de små var framme medans suggan och de andra fjolingarna for runt i det höga gräset, stod och siktade på fjolingarna men fick inget bra läge så de fick passera. När jag gick mot bilen kom där ut en annan flock på fältet men de hade bråttom iväg. Nya tag i veckan.....

http://www.youtube.com/watch?v=TqKFVQP6mnI&feature=youtu.be






Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Värst vad grisar du har. Kul att se älgko med kalv. Jag hoppas kunna få det på foto snart

2012-06-10 @ 17:03:43
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Peter

mycket gris på din mark då kom där en kladd i byxan

2012-06-11 @ 05:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0