Galt från inatt!

Ingen jakt som egentligen var planerad då jag kom hem från utlandet sent igår men allting klaffade bra så jag kom hem vid 23 tiden. Packade upp snabbt och gick och funderade om jag skulle åka ut eller inte, vädret var så där men en ljus kväll eftersom månen var på g.

Efter lite velande slängde jag på mig jaktkläderna och åkte upp till nya åteln. Satt där i onsdags fram till 24 utan någon aktivitet, har sett på kameran att de är sena när de väl kommer och igår när jag kom upp var brödtunnorna välta och även tjärpinnarna. Kom några mindre regnskurar under natten och vinden snurrade runt rejält. 01:40 kollade jag på klockan och kände att nu var det snart dags att ge upp om inte morgondagen skulle bli helt förstörd. En stund efter det hör jag grisar på ingång till vänster om mig, vinden var SV och grisarna kom från V, de stannade till för ett ögonblick och vädrade men fortsatte sen fram till åteln direkt.

Tre grisar är det som kommer fram och börjar äta av majsen. Ser direkt i kikaren att en är betydligt mindre än de andra två och den står bra till så jag tar upp bössan och sätter på rödpunkten, sikten är bra så jag låter skottet gå och den faller i backen direkt :)! De andra smyger runt åteln en 10min efter skottet, fick väsnas lite så de drog sig undan. Tur det inte var arbetsdag idag då jag kom i säng vid 03:30. Flådde grisen idag och hittade för en gångs skull kulan i grisen! Ska ta tillvara på betarna på denna för en gångs skull fastän att de inte blir något att skryta med.





Tre galtar som blev två!



I torsdags kom det först två galtar vid 23 och sen denna flocken lite senare så där är och ta av. Snart kommer där nog suggor med kultingar också. 


Ikväll blir det grillning av färska lammkotletter!!


Kommentarer
Postat av: kent andersson

Men se där =) Grattis.

2012-06-02 @ 12:05:47
URL: http://www.kent-teamreleaser.blogspot.com
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Grattis! Skoj o läsa berättelsen sedan

2012-06-02 @ 12:08:03
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Fredrik

Härligt Daniel!! Stort grattis. Alltid skönt när de ligger på platsen också.

2012-06-03 @ 19:13:40
URL: http://fredrikrinaldo.blogspot.com/
Postat av: perran

härlig bra jobbat :O)

2012-06-03 @ 21:00:25
URL: http://billstabo.blogspot.com
Postat av: Peter

Grattis kul att din jakt blev lyckad

2012-06-04 @ 12:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0