Griskontakt igår

Blev ett pass igår på ena åteln, tanken var den ensamma galten som kommer varje natt. Redan vid 23:15 hör man knak men sen helst tyst, sen rätt som det är börjar det knaka till vänster om mig. Det är flocken med kultingarna som jag skrev om i förra inlägget. Det var lite skjutljus kvar men att kunna bedömma vilken som var suggan av de fyra stora var inte lätt. Jag satt och siktade och siktade för att se vilka som var galtar, men nä det fick vara så. Kultingarna var för små för att plocka så efter en 30min drog de sig undan.
 
När jag ska gå hör jag ett skott som går bara en liten bit därifrån åt de hållet grisarna gick iväg. De måste ha haft bra beslysning på sin åtel om de kunnat avgöra vilka som var galtar eller tog de en av de små hoppas jag!
 
Man ska aldrig ångra ett skott som man inte tog och det gör jag inte heller!!
 
De små på andra åteln kom tillbaka på morgonen efter skottet! Idag är det verkligen rejäla skyfall här nere i Skåne.
 

Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Hoppas du får tur nästa gång!

2012-07-12 @ 13:50:40
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0