Griskontakt

Blev en åtelrunda igår kväll. Satt först på berget en timme men eftersom en förkylning har tagit greppet om kroppen blev det rätt många nysningar som jag inte kunde hålla tillbaka så jag bröt där.

 

Åkte vidare upp till andra åteln och satte mig. Efter 10 minuter hörde jag grisarna bråka med varandra, efter en stund kom de fram, en mindre och en större, jag tog upp bössan och skulle ta den lille men de drog sig in i skogen, sen kom bara den store fram och plockade bröd tre gånger. Sen hörde jag en tredje gris börja vädra till höger om mig och då stack alla.

 

Ändå nöjd med kvällen. Inga drevjakter inplanerade i helgen vilket känns skönt, efter idag är det julledigt fram till den 8 jan. Nästa drevjakt är inbokad till den 27 dec då vi ska upp till Blekinge.

 

 

 
 
 
 
GOD JUL!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

God Jul du med!
Vi jagar inte förrän 27 dec, älg o gris blir det då

2012-12-22 @ 17:50:37
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0