Nytt torn

Igår satte jag igång med ett tornbygge och idag blev det klart, Peter och jag ska sätta ut det imorgon är tanken. Idag hann jag även med att flytta en skjustege på ena marken till ett nytt pass, röjde en stig mellan björbärssnåren så man kan ta sig dit relativt tyst, gott om fejningar på träden så det bådar gott inför bockjakten nästa vecka.
 
Satt ute i början av veckan och hade en minnesvärd kväll. När jag kom ned till åteln gick de fyra årsgrisarna där redan klockan 18. Vill helst skjuta med stöd så de sprang in i salixen när jag var på väg upp i tornet. En bock med get fick jag syn på när jag satt mig, sen kom dom tre dovhjortarna ut, sen två kronhindar med varsin kalv och tillsist kom dom två suggorna med sina nyfödda kultingar. En minnesvärd kväll, kanske dags och köpa sig en bra kamera!
 
 
 
 
 
 
 
Blir jakt ikväll ute i fälten!
 
 

Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Åh vad kul och se så mycket, du får ha med dig kameran...det vore kul o se...

2012-08-10 @ 22:47:08
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: R_hoodie

Tjena danne! Visste inte att du hade.en blogg! Ser ju mycket intressant ut på jaktfronten :)

Ska bygga åtelkoja så snart som möjligt, har du nåt tips på konstruktion?

Mvh
Robin @ nordisktjaktforum

2012-08-13 @ 22:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0