Lite jakt igen

Kom hem igår vid sju, stack ut direkt för ett kvällspass. Tog marken vid Veberöd och trotsade den hårda vinden. Tog med mig en stol och satte mig inne i den täta skogen vid några viltväxlar på andra sidan marken där jag inte jagar speciellt ofta. Efter en stund kom där en liten pinnbock det var precis man kunde se hornen så han fick gå vidare, ett smaldjur såg jag senare på en av ängarna. Åteln är välbesökt nu igen.




Ikväll åkte jag upp till berget för att kolla kameran och jaga en stund. Lite rådjiur och kronhjortar visade upp sig, hjortarna har börjar brunsta nu såg en kapital och hörde flera andra en bit ifrån. Hoppas man kan få några fina bilder på dom men då får de allt komma ut lite tidigare.

Sen till vildsvinen, som de har förstört den nysådda rapsen det är många många kvm som är uppbökat, ska ta några foto på det i helgen. De verkar inte nöja sig men majsen på åteln som mat. Hörde några frustanden inne ifrån salixen men vinden låg tokigt så förväntade mig inte att de skulle komma ut, men en härlig måne var det ikväll!! Imorrn får det bli ett nytt försökt och då kan man sitta längre in på natten eftersom det är sovmorgon :)










Kommentarer
Postat av: andersjakt.se

Roligt att komma ut lite, ja på tal om blåsten, vilket jäkla väder det är nästan varje dag, regn och blåst :(

2011-09-09 @ 11:07:12
URL: http://www.andersjakt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0