Dovhjortspremiären

Igår stack jag och micke ut till Maglehem för dovhjortsjakt. Vi har sett en del hjort på marken och några spetsar har fastnat på kameran. Men igår ville där inte visa upp sig några, lite rådjur var det enda vi såg och färska bök vid ena stegen.

Gris är där gott om på åteln och kultignarna som varit där sedan i mars har växt till sig rejält! Imorgon är det drevjakt på gris, bara och hoppas de ligger på marken.

Imorse var det så fint väder så jag stack ut innan jobb till marken vid Veberöd, 7 dovhjortar gick inne i naturreservatet "som vanligt". Get med två kid smög jag mig på men ingen bock med där och kid är inget jag skjuter förrän senare till hösten.

Lite bilder från kameran i Maglehem. 15 nätter av 21 hade där varit gris.





Ny sugga med en massa små.


Kultingarna som föddes i Mars.



Ny flock med en brokig en. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0