Åtelkoll idag

Idag är jag ledig från jobb så jag körde ut nu på morgonen för att kolla till åtlarna. Den på berget var där bara tre bilder på grisar de är nog lite tveksamma eftersom foderautomaten är flyttad en 20m inte riktigt hajat det än, de går på tjärträdet så de är där.



På den andra marken är där bra med aktivitet så jag flyttade kameran dit idag. I måndags var jag och köpte en beg 200l fodertunna som ska upp på nya åteln, den andra tunnan håller inte riktigt tätt för majsen har satt sig några gånger nu på sistonde. Får bli att fixa det nästa vecka.

Om en liten stund går färden mot Blekinge och den årliga fiskeresan med gamla kollegorna! Om där finns tid och ork på söndag blir det lite andjakt.

Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: andersjakt.se

Ibland kan vildsvinen vara så känsliga för små förändringar och ibland bryr dom sig inte om något, konstiga djur :)

Lycka till på fisketuren...

2011-09-24 @ 00:20:17
URL: http://www.andersjakt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0