Vilket tryck det är på åtlarna nu..

Klart väder och lite måne ikväll och "FF", så jag åkte upp till nya åteln vid halv nio för ett pass några timmar. När jag kom upp såg jag att tjärpinnarna var välta, jag reste dem i onsdags så där hade varit gris nu igen!!

Efter ett tag kom där en dovhind, vinden var rätt hård ikväll och den snurrade hela tiden men doven verkade inte bry sig.

Vid kvart över tio hör jag att ngt kommer gående bakom tornet. GRIS, den går runt ibland träden och luktar, den var tvungen att passera mina fotsteg och den drog lite för att göra det men tillsist går den fram till åteln och skrubbar sig på trädet några sekunder.

Jag hör att där är en annan gris som frustar till och grisen som skrubbar sig springer iväg. Hör hur de går runt och vädrar men efter ett tag kommer båda fram till åteln, ser att det är en vuxen, nummer två är ett gränsfall för att vara en årsgris så jag avstår från skott ikväll.

Spännande var det ialla fall och ibland räcker det att få studera detta roliga vilt!! Lite nysnö på marken och halvfull måne gjorde det lätt att se grisarna ikväll.

På söndag ska jag och Peter sätta upp foderautomaten på den nya åteln. Imorrn får det bli styckning av grisen från i tisdags och sen ska ytterfilén från den hamna på tallriken på kvällen :)   

Kommentarer
Postat av: Anders

Trevligt :) Det är ganska roligt att bara sitta och studera vildsvinen ibland..

2011-03-12 @ 09:23:30
URL: http://www.andersjakt.se
Postat av: Christian

Grymt roligt ju! =) ha en trevlig helg!

2011-03-12 @ 09:38:17
URL: http://chriistian1.blogspot.com/
Postat av: Fredrik

Kul kul. Har man gris framme vid sittning så är kvällen räddad, oavsett skott eller ej. :)

2011-03-12 @ 12:25:06
URL: http://fredrikrinaldo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0