Vildsvin


I lördags hade brorsan sett 4st vildsvin komma springade över fältet mitt på ljusa dagen och in i hans enetätning (två stora + två mindre), det är en inhängdad fårhage men nu är där öppet in eftersom fåren inte går ute.

Så i måndags åkte jag upp för att sätta mig på pass, gick en runda först på marken och såg en massa nya bök på vallarna och inne i hagen. En bäck delar hagen så där är lättbokat och en härlig miljö för svinen.



När det började att skymma hörde man att grisarna vaknat och började röra på sig, grymt och knak bara en 50m från där jag satt, men de vågade in komma ut i dagsljuset tyvärr. Det var en klar kväll så jag satt kvar till efter mörkrets inbrott och då vågade de sig ut ur tätningarna. En fick jag syn på men tyckte den var för stor så jag avstod från skott. Hoppas jag kan nedlägga ngn gris inne i hagen innan fåren släpps ut för då lär det bli kaos om där är både får och en massa grisar med kanske kultingar också...

En stor galt hade fastat på kameran på berget men han passerade bara förbi, inte vill han äta eller skrubba sig på tjärträdet!!




Kommentarer
Postat av: Anders

Ser ju Maffig ut den pågen :)

2011-03-30 @ 20:54:04
URL: http://www.andersjakt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0