Fisket i igår

Igår körde jag och Frank upp till Harasjömåla för att vara med på premiären i flugströmmen. Fick stugan direkt på morgonen så vi lastade av packningen och åt lite frukost och avnjöt en kall :)

Klockan 8 drog fisket igång, och de tog inte många kast innan jag hade en känning i linnan, kastet efter small det på en båge och en bra fight inleddes, fisken håvades och dagen var räddad :) Tror den vägde 3,5 kg.



Fortsatte uppåt och fiskade med samma orange maskenfluga, hade en del känningar men inget som fastnade. Kollade flugan efter ett tag och såg att kroken var av. Inte så konstigt inget hade fastnat. Så jag gick tillbaka till poolen där jag hade haft hugg. En grön mask hade jag satt på och i första kastet i den poolen sög det till i linan, en större fisk kände jag direkt att det var. Flera gånger hade jag den inne vid kanten, men den fick inte plats i håven! Så tillsist fick jag in fingrarna mellan gälarna och kunde svinga upp fisken på land!! 5,4 kg regnbåge dagens andra men också den största för dagen som kom upp!



Totalt blev det sex regnbågar, tre fick gå tillbaka och tre bågar blev sex filéer som ligger i frysen.



Dagen sista, 3,2kg men också den med helast fenor! Bra fight.. Frank fick en öring som han blev glad över!



Dagens fiskar!



På vägen hem i förmiddags körde vi inom Maglehem för att kolla av kameran. En sugga som redan fått smått och de ser inte ut vara gamla!!




Kommentarer
Postat av: Anders

Fina fiskar Grattis till dom och grattis till dom små grisarna :)

2011-03-05 @ 16:29:57
URL: http://www.andersjakt.se
Postat av: Peter på Hede

Det ser ut som man skulle börja med fiske istället.Grattis till fångsten

2011-03-05 @ 17:57:13
URL: http://hede-hedebonn.blogspot.com/
Postat av: Fredrik

Åååå. Fy fasen vad nice!!

Tung gung i linan är inte fy skam. Grattis till bra fiske. :)

2011-03-06 @ 15:56:20
URL: http://fredrikrinaldo.blogspot.com
Postat av: Peter

Grattis du är duktig på att fiska med

2011-03-07 @ 16:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0