Resultatlös jakt igår

Ingen jaktlycka igår för mig och min kollega. Han satt på nya åteln och jag på berget. På marken vid Veberöd såg vi en dovspets och två rådjur på vägen upp till åteln. Som jag sa till honom aldrig en bra början om man ser en massa vilt innan man kommit på plats.

På berget hade jag antagligen en kronhjort inne i salixen. Det knäcktes grenar och fördes ett himla liv. Lite gris aktivitet hade där varit uppe så får väl ta och fylla på automaten med majs igen.

Fick besked från länstyrelsen om tilldeling på kronhjort. Blev bara en kalv detta året också.


Kommentarer
Postat av: Henrik

Ok, synd det.

2011-06-22 @ 22:54:02
Postat av: Fredrik

Ha ha. Kul att se att ni tycker tvärt emot oss när det gäller att se vilt innan man kommer fram.

Vi resonerar som så att om man ser mycket vilt på väg till åteln så betyder det att viltet rör sig mycket den kvällen och då kommer även grisarna vara igång. Ser vi dock inget så trycker viltet och känner av något i t.ex. vädret som gör att dem inte rör sig lika mycket den kvällen och att då grisarna kommer sent ifall dem kommer alls.

Synd att ni inte fick utdelning på passet.

2011-06-23 @ 09:12:20
URL: http://fredrikrinaldo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0