Som ett hån..

Åkte hem och lagade en god köttfärssås av rådjursfärs, avnjöt den och kollade på jaktlust om mufflonjakt. Började dra lite i jakttarmen. Kollade ut och kände att vinden var ganska hård så jaktsuget avtog. Men tillsist slängde jag på mig jaktkläderna och körde iväg, kom upp till åteln på berget vid 20 tiden.

Såg att det var nybökad under fodertunnan så jag satte mig i tornet som överlevt gårdagens storm. Men vinden var hård och det kändes rätt meninglöst att sitta där så jag bröt vid halv tio.

Tog med mig tjärburken för att tjära in trädet. Trädet var rejält skrubbat och en riktig gyttjepöl runt om!!

Ja gris hade där ju varit. Samma tid som sist, så då var det lika bra att man bröt jakten ikväll tänkte jag precis..





Men detta var inte enda besöket visade det sig....





Typiskt, typiskt. Nu hinner jag nog inte med något mer grispass denna veckan! Är i Polen tors-sön. Får se om jag kan få någon kompis att ta ett pass i helgen och kanske nedlägga en av grisarna. Eller tar jag nya tag nästa vecka då fullmånen kan komma till bra hjälp!!!

Kommentarer
Postat av: Anders

Roligt att du har mycket vildsvin nu :) vi har fortfarande trögt med gris dom vill inte riktigt än :(

2011-02-08 @ 23:50:02
URL: http://www.andersjakt.se
Postat av: Fredrik

Aj då. När man minst anar det... ;)

Men som Anders säger, kul att ni har svin framme!

2011-02-09 @ 08:09:00
URL: http://fredrikrinaldo.blogspot.com
Postat av: Daniel

Ja det är kul att där är svin. Ska upp och kolla till åtel ikväll innan jag åker. På söndag tar en kompis ett pass där!!

2011-02-10 @ 07:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0