Jakten igår

Vi hade en hård frisk vind under jaktdagen igår så det var inte speciellt varmt att sitta på pass! I första såten som var en salixodlingen fick vi upp mycket vilt, fick en get i pass och den ställde upp sig fint på 50m men rådjuren har minskat så jag lät det springa vidare. Fyra hundar drev runt djuren, två vildsvin drev den ena wachtel men de slank förbi passskyttarna, även två dovhjortar kom undan.

När vi samlades efter första såten såg den ena passskytten att där kom 9 vildsvin ut från såten, de hade helt enkelt bara väntat ut oss för att sen smyga ut. Ny strategi nästa gång vi har drevjakt. I de andra två såtarna hade vi uppe rådjur och kronhjort men inget skjutet.

Idag var jag och satte upp den nye kameran på ena åteln. Lås och kedja så nu har man gjort vad man kan för att förhindra stöld.

Gott om aktivitet på båda åtlarna, lite bilder på grisar på berget men kameran hade varit riktad lite fel men det är åtgärdat så nästa gång ska det bli bättre kvalitet förhoppningsvis.






Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Sambon har sänt efter en kamera med. VI är lite nyfikna vad vi har för djur inne i marken. Inte spec för grisar eller så. Jo du det var lite bitigt igår men jag klarade mig rätt bra.

2011-12-11 @ 16:49:09
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Peter

då får man hoppas på lite filmer nu på gris snygg lösning på upphängningen

2011-12-13 @ 07:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0