Åteljakt

Efter en tur ner till Tyskland kom jag hem i eftermiddags, snabbt ombyte till jaktkläderna och upp till åteln på berget. Kom på plats i tornet vid 16:20. Lite snö låg det på marken men inte tillräckligt för att det skulle lysa upp när mörket lade sig.

Tog inte lång tid innan jag hörde vilsvinen och efter ett tag kom en stor gris ut ur salixen på fältet för att sedan gå ned mot åteln tillsammans med resten av flocken. Det var lite skjutljus kvar men när jag skulle sätta på rödpunkten på siktet så gick det inte, typiskt att batteriet hade tagit slut. Satt och kollade på dem ett tag för att sedan sätta på åtelbelysningen, ingen reaktion. Efter ett tag hade de ätit upp all majs och det började bli enklare för ett säkert skott, tog en av kultingarna som stod vid sidan från de andra. En liten galtkulting!



Såg på kameran att de varit där varje dag sen i fredags då jag kollade av kameran sist. Ska bli intressant och se hur länge de kommer att hålla sig borta där ifrån nu.  



Även på andra åteln är där bra med aktivitet.






Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjo taxar

Grattis till kultingen!! Nu får du göra lite julkorv..

2011-12-21 @ 21:31:00
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Leif D.

Grattis till en snabb åteljakt.

Alltid lika kul och spännande när det rasslar till och grisarna kommer ut på åteln.

/ Leif D.

2011-12-21 @ 22:12:35
Postat av: Christian

Grattis! =)

2011-12-22 @ 10:46:02
URL: http://chriistian1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0