Nära igår

Först när jag körde ut på jaktmarken. Bilen framför mig tvärbromsar och jag också, men bilarna som kom från motsatt håll såg inte älgen som var på väg över och det vart en sladd på ena bilen men han klarade älgen precis. En fyrataggare som letat sig väligt långt söderut. Andra älgen jag ser här nere på alla år.



Kom upp till berget och hade tänkt sitta där jag fotade bocken sist men grannen höll på och ensliera på grannmarken så det fick bli ett annat pass. Alla grannarna verkade också vara ute såg två jägare. Smög runt hela tiden och såg först två smaldjur sen i rågveten såg jag ett bockhuvud på 150m. Satte mig ned med knästöd och började locka då reser där sig en annan bock 40m framför mig, tyvärr får han vind av mig direkt och hoppar iväg, efter 2min hör jag ett skott från grannen....grr. Frösökte smyga runt fältet för att komma i bättre läge på den andre bocken men han var borta när jag kom fram.

Imorse var jag på andra marken här hemma vid men bara två smaldjur som visade upp sig. Frågan är vilket ställe det blir ikväll.

Bra med aktivitet på åteln all majs slut och tjärpinnar välta. Men grisarna får vänta nu är det bockjakt några dagar till!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0