Lite fiske

I måndags tog jag med flickvännen ut på lite mete. Traditionellt rött och vitt flöte med sänke, krok och mask :)

 Vi skulle ut på Häljasjön men alla båtarna var fullbokade så vi drog upp till ena jaktmarkaren där det finns en damm. Där jag började min fiskekarriär för många år sen. Mina morfäldrar som äger marken, morfar jobbade på Vattenverket i Vomb i många år och jag brukade vara med där och hämta fisk när de tömde reservoarerna. Då håvade vi upp braxar på 5kilo. Sen åkte de i i dammen och sen fiskade man upp dem :) Vilket fiske det var då.

Nu var det många år sen jag fiskade i den dammen men lite fisk borde där väl vara kvar. Jodå direkt blev det en liten mört. Sen kom abborrarna igång och vi fick ca 10st. Två stycken rejäla fick jag på kroken, den ena högg tag i masken uppe vid ytan i invevningen. Sista fisken blev en liten brax.





Var upp och kollade kameran som hade blivit utbökad ut trädet, trodde först den blivit stulen då den inte satt där men en bit från trädet låg den, phhu. Mister grävling som varit igång!!



Blev några bilder på en kronhind på berget förra veckan. Tog ett pass där igår, men bara ett smaldjur och en massa fasaner.



Stycknignen av sista rådjur och grisen nu idag sen fest ikväll kanske jakt & fiskemässan imorgon om man orkar!! Trevlig helg


Kommentarer
Postat av: andersjakt.se

Alltid trevligt med en fisketur :)

2011-08-27 @ 17:14:39
URL: http://www.andersjakt.se
Postat av: Linn

Det var skoj att prova på att meta och att vi dessutom fick fisk! Nästa gång får vi vara ute i god tid och boka en båt på Häljasjön :)

2011-08-29 @ 08:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0