Tråkigt väder...

På grund av skitväder och blåst igår så höll jag mig hemma. Åkte upp till nya åteln och fyllde på med fyra säckar majs så nu lär det klara sig någon månad. Pinnarna välta och all mat slut som vanligt när jag tittat till den åtéln de senaste veckorna. Två veckor sedan en kompis satt på pass där så ikväll ska dra mig upp där om inte regnet börjar ösa ned igen!

Bonden ute i Maglehem hade mejlat om där var grisskador på hans vallar så det får väl blir ett pass där ute nästa vecka när månen är på G och om det blir bra väder. Grisjakt hör inte ihop med blåst regn för min del...framförallt inte blåst då vinden snurrar och man kan inte lokalisera ljud på samma sätt som när det är vindstilla.

10 dagar kvar till nästa fiske i Harasjömåla! En kompis som uppnår den eminennta åldern av 40 år så vi har bjudit med honom dit för två dagars fiske. Småsjöar på söndagen och avslutningsvis flugströmmen på måndagen!!

Lyckades äntligen få en mullvad att gå i en fällorna jag har på tomten. De kan göra bra skador på gräsmattan....


Kommentarer
Postat av: Anders

Snälla ni är mot eran kompis ni får ha riktigt skitfiske på er

2011-04-07 @ 11:37:21
Postat av: Hermansson

Skaffa tysk så försvinner alla problem med mullvadar (Samt resten av gräsmattan) men mullvaden är borta.

2011-04-08 @ 22:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0