Jakt och åtelbilder

Blev ett morgonpass på berget idag. Jagade på andra sidan marken för en gångs skull. Rådjur skällde ut mig direkt när jag ställde bilen, var mörkt så hann inte se vad det var för djur.

När jag kom fram till där jag tänkte sitta såg jag en stor siluett på höjden, en kronhjort stod och kollade på mig. Grann krona hade han. Efter en stund kom där get med kid, smög sedan runt ett tag och såg 5 rådjur till.

Gick sedan ned till åteln och där hade varit grisbesök igen efter ett långt uppehåll. Klockan 22 hade dom kommit och stannat till 23.30.


Kommentarer
Postat av: Crille

Hej!

Jag kan meddela att jag knåpat ihop ett litet inlägg sedan du var hos mig och kikade. Jätteroligt att du lämnade en kommentar! :)

Jag har lagt till din blogg som länk också. Du hade ju min och det känns också jätteroligt. Min blogg har varit lite "svårstartad".

Nog om mig... ;)

Vilken spännande jaktmark du verkar ha! Härligt med kronhjortar och många rådjur. Fina grisar har du också. Hoppas att det inte dröjer för länge innan du får stifta närmare bekantskap med dem. ;)

2010-10-03 @ 15:24:39
URL: http://crille68.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0