Fiske idag

Idag blev var det dags för lite regnbågsfiske igen. Var och fiskade i www.campmayfly.se dammar i Häckeberga. Kom dit lite efter 12. Fisken vakade ganska bra när vi kom dit. Ett företag hade abbonerat stället dagen innan och 100kg fisk hade satts i så förutsättningarna verkade bra!

Efter några kast fick jag ett hugg, lite besviken blev jag då där inte var något vidare kamp i "fisken" :)

 

Ganska snabbt efter kräftan krokade jag på 4 stycken regnbågar, hyfsat stridbara men vikten kunde varit lite högre, största på över kilot. Men det var verkligen kanonväder idag! Fiske i t-shirt vid denna årstiden kunde man inte tro för några dagar sedan!



Vad beträffar jakten har det blivit två pass i veckan. Hade sju rådjur i pass på berget men endast getter med kid och ett smaldjur. Den ena geten blev heltokig när smaldjuret kom ut, jagade bort henne illa kvickt! En riktig catfight :) Inga grisbesök på åtel än. Förra året kom de dit i mitten av oktober så mönstret verkar hålla i sig..

Igår var jag och micke på marken vid Veberöd, enda obsen var en räv.

Nu ser jag mest framemot älgjakten uppe i Markaryd 1 vuxen och 3 kalvar finns på licensen som vi har tillsammans med grannlaget. Majs ska också fyllas på i foderautomaterna när vi ändå ska upp där. Lite mer är två veckor dit nu bara!

Läste precis denna artikeln....http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/Startsida/Nyheter/2010/09/Tva-vargar-jagade-ner-jamthund-i-sjo-1.14393/

Vi nere i södra Sverige behöver inte tänka på vargens konsekvenser vid löshund med jakt men det måste vara för jäkligt för de i norr....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0