Styckning och andjakt..

Idag var det styckning av kronhjorten jag nedlade förra helgen tillsammans med jaktgrannen. Det tar längre tid än man tror att flå, grovstycka och finstycka allt. Totalt blev det 30kg rent kött!

Efter styckningen bestämde vi oss för att gå en runda till dammarna för att se om där var några ankor hemma.

Vid första dammen sprang där upp en hare precis framför mig men jag höll inne med skott eftersom jag inte ville skrämma ankorna om där var några hemma och visst var där ankor. Två ankor fick vi ned i första dammen. Vid damm två fick ned en till och vid damm tre var där inga hemma.

Det är ganska enkel jakt om man jämför med vildsvinsjakten. Kollade kameran och där hade varit lite gris de sista kvällarna. Tre kvällar i rad men vid helt olika tider.





Kommentarer
Postat av: Trelle

Hur hinner du me?

2010-10-25 @ 09:47:30
Postat av: Roger Svensson

Tjenare,



besviken på galtafilen som smaka urk...



Men med lite Lohmanders bea o tabasco gick det oki..



Rogge grogg

2011-01-04 @ 19:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0