Helgens aktiviteter

Igår var jag medbjuden på jakt uppe i Södra Rörum. Ett kid blev fällt, själv hade jag ett smaldjur som passerade med hunden tätt i hasorna så det gick fort fort. En härligt dag var det med riktigt vinterväder.



Ett av de två passen som jag stod på. Förra helgen hade jaktlaget fått upp gris i tätningen nedför mitt pass men denna gången var där inga hemma! En gris fick jag se inne i markägarens hägn!



I eftermiddags åkte jag upp till berget. Där var väldigt mycket rådjur ute i stubben, tappade räkningen men där var +10 djur ute. I sista ljuset nedlade jag bocken som kom ut sist av alla! En fin sexa. Bock nr två på den marken precis enligt avskjutningsplanen.



Kollade till åtelplatsen och tjärträdet är uppskattat av grisarna en riktigt gyttjepöl har där blivit.








Kommentarer
Postat av: Anders

Grattis till bocken fin en :)

2010-11-22 @ 12:14:19
URL: http://www.andersjakt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0