Älgjakt och viltolyckor...

I lördags var det dags för att försöka få tag på de tre kalvarna som var kvar på licensen. Kom upp på fredagen och sov över på B&B vi var sju stycken på kvällen med gott sällskap och god mat. Jaktledaren i grannlaget som vi jagar älg med kom in och hälsade på, med sig hade han en vildsvinsgalt som hade blivit påkörd på våran mark. Tyvärr var han för ialla däran för att det skulle vara lönt att behålla den. Synd bara han blev överkörd han hade varit roligare att få i pass dagen efter.



Vi drog igång vid niotiden efter att han alla kommit på pass och hundarna släppts. I första såten sköt vår jaktledare en älgkalv. Där hade kommit ko med dubbelkalv och han fick ned den ena kalven. Grannen till mig lyckades fälla ett bockkid. Själv fick jag ett smaldjur på mig men det var på för långt håll.

Andra såten hade vi drev på rådjur och älg men inget som kom i pass. Blåsten hade tilltagit rätt rejält, men denna gång var det ingen som åkte i backen med något torn :)



Igår var jag nära att smälla med bilen, som tur var för mig så hann dovhjorten över men där kom en bil i mötande riktning och smällde med den....otäckt som bara den. Han som krockade med hjorten var rätt chockad och bilen var bra demolerad i fronten och den var helt kaputt efter smällen.


Kommentarer
Postat av: Anders

Ja det va ju en bra jakt :) Fan det händer mycket viltolyckor nu..

2010-11-15 @ 11:37:34
URL: http://www.andersjakt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0