Nu har jag otur med grisarna

Igår satsade jag på en gris ute i Maglehem då de flitigt är ute på bondens betfält. På vägen dit en bit innan jaktmarken ser jag ett vildsvin stå vid vägkanten, hinner få fram kameran och ta ett foto, en bra start på kvällen känndes det som. Men på mitt pass kom där inte ut ngn. Satt till 00.30 sen körde jag hemåt för att sätta mig på pass på berget.

Ställde bilen och började gå genom sädesfältet ned till åteln, efter en 50m hör jag ngt som rör sig och står och fnyser, sen grymtar det till och grisen springer in i rapsfältet på fältet brevid.... f..n tänkte jag.

Smyger sakta ned till åteln och sätter mig, sitter fram till 03.00 men den/de blev ju såklart skrämda av mig på vägen ned. Ser ut som det är samma gris som nu varit där tre nätter i rad, kanske får han bita i gräset den fjärde natten :)

I förrgår då jag satt till 23.30 då kom galten 01.30. Igår då jag kom vid 01.30 kom grisen 23.30!!!! Ska jag vinna inatt???










Kommentarer
Postat av: Anders

Spännande, ja man vet aldrig när dom kommer.

Lycka till nästa gång.

2010-06-24 @ 14:50:48
URL: http://www.andersjakt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0