Äntligen lön för mödan :)

Kom upp till passet vid elva tiden, mötte två fina kronhjortar på vägen dit, 4-6 taggare bägge två. När jag kom fram hörde jag att någon på grannmarken körde och ensilerade en bit bort ett jäkla liv. Tänkte att de måste ju vara klart ganska snart men klockan gick och de höll full låda, blåste nästan ingenting så ibland kunde man till och med höra de prata när de pausade. När klockan var halv ett tänkt jag nästan ge upp eftersom de inte lagt av än men ibland hör man lite knack och hoppet finns där.

Så lite över 01.00 hör jag hur något kommer gående utifrån salixodlingen över fältet bakom mig. Vil vända mig om för att se vad det är men sitter snällt kvar då stolen knakar vid minsta rörelse. Hör hur grisen börjar frusta, han kommer närmre och närme. Som närmast är han 10m bakom tornet jag ser honom. Grå sommarpäls och hyfsat stor ser han ut och vara.

Han går ned i sänkan mellan träden och det knakar rejält, de som ensilerar håller på för fullt och man tänkter helvete bara de inte hoppar ut från sina traktorer och börja föra liv nu bara. Grisen går fram till åteln och frustar till och springer där ifrån direkt, men lika fort är han tillbaka.

Då kommer läget han ställer sig lite snett med bredsidan till. Jag tänder rödpunkten och låter Sakon avlossa ett skott mot grisen. Plattfall och han ligger och sparkar ett tag sen lägger sig tystnaden och även traktorerna verkar vara klara för natten...

En fin galt på en 80kg levandevikt ca :)!! Äntligen fick jag mig en sommargris.....










Idag flådde jag grisen och nu ska han få hänga ett tag. Nu är det dags för midsommarfirande!! Ha det fint och GLAD MIDSOMMAR!!


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Snyggt jobbat Daniel!!!

Grattis till fin gris och tur att du inte gav upp trots liv och rörelse en bit bort. :)

2010-06-26 @ 08:46:00
URL: http://fredrikrinaldo.blogspot.com/
Postat av: xjakt

Grattis

2010-06-26 @ 11:17:10
URL: http://xjakt.blogspot.com
Postat av: Anders

Grattis roligt att du fick din sommar gris, och fin är den :)

2010-06-26 @ 16:08:18
URL: http://www.andersjakt.se
Postat av: Anders

Grattis!!

2010-06-26 @ 19:06:36
URL: http://tidforjakt.blogspot.com
Postat av: Daniel

Tack för grattishälsningarna. Hoppas jag får gratulera er också inom kort!!!

2010-06-28 @ 21:40:45
Postat av: Mathias W

Grattis!

Känns som att jag måste stoppa in Heymen i bilen å bege mig söder ut för lite jaktliga öventyr snart!



Simma lugnt!

// Wibba

2010-07-03 @ 12:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0