Jakt ikväll

Ikväll är jag medbjuden på grisjakt uppe vid Linderöd, första gången jag ska dit, en kompis som kommit med i ett jaktlag där uppe.

Igår tog jag ett kvällspass på marken vid Veberöd, kom get med kid efter 5min passerade precis nedför stegen. Kidet var verkligen litet och tänk att det blir lovligt om mindre än en vecka, undra vem som skjuter kid i september, hoppas inte det är många som utnyttjar den jakttiden. Efter rådjuren kom där en ensam dovhind som passerade.

När jag sedan smög runt i skymningen stod där en flock på ca 10 dovhjortar på grannes enefälad, två hjortar sprang och stångades med varandra. Den 1 sept har de nog gått in på jaktmarken :) En räv sprang också ute på grannes på väg in på marken men där kom en gubbe i rosa skjorta som gick på angränsande fält så räven vände om, tro f..n det :)

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Ja, rosa skjortor är inte att leka med. ;)

2010-08-27 @ 18:20:04
URL: http://fredrikrinaldo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0