Jakter i januari

Mina jaktvänner från Vänsersborg var nere första helgen i januari hos oss och jagade. Passjakt på fredagen som gav en dovspets och ett vildsvin.

 

Drevjakt på berget på lördagen och jag fick en kronspets i pass, även en kronhind och ett vildsvin sköts. På kvällen lyckades mina gäster skjuta en dovkalv och en galt.

 

Söndagen hade vi tryckjakt ute i naturreservatet för första gången i år. Där låg ett 20 tal vildsvin ute och vi fick ned tre vildsvin, den ena brokiga sköt jag långt långt ute i sankmarkerna och det var tur jag hade vadare så den gick och bärga.

 

I måndags satte jag mig på åtel och fick sugga med fyra årsgrisar i pass, dom snurrade länge länge innan de vågade sig fram en 50kg gylta blev resultatet. Kompisen fick en kronhind i pass på sin mark.

 

Sista helgen för kronen och vi har fler djur kvar och fälla så på lördag blir det jakt igen.

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0