Augusti

Satt ute vid ett vetefält som har en hög med gammalt gödsel bredvid sig där jag sett mycket aktivitet. Klockan 23 ser jag en svart skugga komma gående efter den kommer två vuxna och ett koppel med 20kg kultingar. Ser att en av de vuxna är en galt, skottet går och galten på 67kg lägger sig perfekt på vägen mellan fältet och gödselhögen.

 

I veckan har det blivit två grävlingar i fällan på ena åteln. Grisarna har skyggat så nu tog jag bort fällan då det var två grävlingar jag haft på den åteln i sommar.

 

En vecka kvar till bockjakten idag. Förra året valde jag att spara några mindre sexor på ena marken, jag har sett två stycken kapitala på den marken i år.

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0