Dovspets igen

I söndags körde jag och en i jaktlaget ut till Österlen för att fixa med åtlarna, bytade spridare på ena och fyllde på med majs och tjära, det är väldigt bra aktivitet på vildsvinen där ute. På ena åteln har vi ofta besök av en grupp om tre suggor med 15 kultingar i 20kg klassen.
 
 
Efter vi fixat klart tog vi plats i torn för kvällspass, det tog inte lång stund förrän jag fick syn på en dovspets långt ute på hygget i kvällssolen. Med bra stöd i tornet och ett avstånd på 150m fick jag in en bra lungträff på hjorten som lade sig efter 20m. På vägen tillbaka hade jag en vildsvinflock i skogen som jag tyvärr aldrig fick riktig kläm på,
 
 

Kommentarer
Postat av: jaktsajten.se

Snygg bild!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0