Försommarjakt

Precis som förra året har rävarna ett gryt i min brors fårhage, han hade blivit av med ett lamm så jag satte mig på pass för bra översikt vid bäcken i enet där grytet finns inne. Efter en 30 minuter dök där upp en rävvalp nere vid de fallna björkarna, en bra smäll och räven la sig på plats. Det hade varit bra med grisaktivitet uppe på ena åteln 1km från fårhagen så jag körde upp där efteråt, tre vildsvin kom fram och efter ett tag bedömde jag den ena gyltan som skjutbar, vilket den också var (inga foster) 70 kg levandevikt.
 
 
 

Igår åkte jag ut till Österlen med en i jaktlaget. 23:30 sköt han en liten galt på 48 kg och bara 10 minuter senare kom där en galt (75kg) till mitt pass, grisen stack efter skottet men duktige Wachteln Silke hjälpte oss att finna galten inne i det tätaste snåret jag varit i, den hade sprungit 40m, perfekt ingång men utgången i levern och därför inte mycket till blodspår.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Tikka T3

Det gäller att ha tålamod


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0