Dovvilt istället för kron

I onsdags förra veckan åkte jag och en kompis ut till en av markerna för att sitta på hjort, vi hade bra drev på några den 1 oktober men inget fällt. Fick syn på en på väg till passet och tog stöd mot en sten och sköt, hjorten kastade precis i skottet, vi höll på fram till 23 på kvällen utan att få tag i den, dagen efter började vi igen med nya hundar. Efter nio långa timmar så fick jag äntligen fällt den.
 
Igår var det premiär på kronvilt, vi har sex stycken på licensen i år. Mycket av dem på ena marken som vanligt men på för långt håll. På kvällen hade jag ute två dovspetsar och tre rådjur. hjortarna stod antingen för nära gränsen eller på för långt håll. På väg tillbaka till bilen så ser jag en spets stå och kolla på mig 20m från bilen, jag stod rätt i vind så han fattade aldrig vad jag var. Några visslingar så ställde han upp sig med bredsida.
 
Imorgon är det älgjakt uppe i Småland.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0