Fel sorts julskinka

Har haft bra med aktivitet på ena åteln sista veckan. I förrgår hörde jag gris på åteln när jag var på väg dit, tyvärr var galten borta när jag kom fram. Igår var det samma scenario de var där bara en kort stund och skrubbade sig på tjäran innan de gav sig av så jag hann inte upp i tid. Satte mig ändå i tornet en stund och när skulle ge upp ser jag en grävling stå på åteln. Pang på den och en majstjuv mindre, grävlingen vägde 18kg.
 
I helgen är det drevjakt på ena marken, nästa helg samjakt på vårt stora område. Något åtelpass får det bli så jag hinner få mig en julskinka.
 
Blev medbjuden förra veckan upp till Söderåsen på drevjakt, vilken dag med 11 fällda vilt, hade både gris och dov i pass men det var för mycket sly i vägen så jag höll tillbaka på dem.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0