Jakt i oktober

Första drevjakten den förste oktober uppe på Söderåsen, inte ett djur i pass för mig, sköts en halvskovel och ett rå.
 
Andra drevjakten ute på Österlen, ett smaldjur sköts. Inget i pass för mig
 
Kronpremiären, som vanligt gott om kron i pass på morgonen men på för långt håll. Inget skjutit på någon av markerna på premiären.
 
Älgjakt onsdag uppe i Småland/Halland, tjur och kviga sköts i första såten. Andra såten kom där en sextaggare i pass för mig men då var tjurkvoten fylld.
 

 
 
Kompisarna sköts två kron på onsdagen här hemma hind och kalv.
 
Dovjakt förra söndagen, kom spets, hind och kalv i pass precis när jag satt mig. Sköt på spetsen som visade sig vara bom. Kompisen kom med hund men vi hittade inget som tydde på träff. Sköt in bössan dagen efter och den gick som den skulle.
 
Oktoberfest ikväll och kalas imorgon så en lugn jakthelg. I veckan ska jag ut och sätta mig på vildsvin då de kommer tidigare och tidigare till åtlarna och imorgon är det vintertid igen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0